Valerija Pride is a Transhumanist and President of KrioRus, the first cryonics company outside of the United States, whose recent scientific work includes work on the very promising Human Aging System Diagram project
Valerija Pride: Noosphere Posthuman* A hypothetical concept and technological preconditions for its implementation
N. Bostrom considered the space of possible forms of living creatures selecting among them animals, humans, transhumans and posthumans. Just as animals and humans has long been classified by numerous parameters into various types so can the hypothetical phenomena “transhuman” and “posthuman”.
There are already some versions of transhumans in the popular imagination: cyborgs, genetically modified humans, uploaded minds, persons augmented with nanotechnology, and others. Good descriptions and even visualizations of various types of transhumans were produced by the authors of a role-playing game “Eclipse phase”. Posthuman is defined as someone “whose basic capacities so radically exceed those of present humans as to be no longer unambiguously human by our current standards”. Currently we foresee, for example, the following varieties of posthumans.........*continua vedi link
TransVision 2010 is a global transhumanist conference and community convention. The event will take place on October 22, 23 and 24, 2010 in Milan, Italy with many options for remote online access.
Alla Mecca il profeta preferito dai musulmani era Mosè; a Medina il suo posto fu preso da Abramo, e Maometto trovò ottime risposte da opporre alle critiche degli ebrei:lui e i suoi musulmani erano tornati allo spirito più puro della fede (hanifiyya) proprio di quegli uomini che erano stati i primi muslim a sottomettersi a Dio. Non sappiamo fino a che punto Maometto abbia condiviso il desiderio di alcuni arabi degli insediamenti di tornare alla religione di Abramo. Nel Corano non viene fatta menzione della piccola setta meccana hanyfiyya;e la figura di Abramo prima delle sure medinesi fu oggetto di scarso interesse. Tuttavia, sembra che in questo periodo i musulmani chiamarono la loro fede hanifiyya, la vera religione di Abramo. Maometto aveva quindi trovato una via per confutare gli ebrei, senza abbandonare l'idea centrale della sottomissione a Dio anziché a una mera espressione terrena della fede, e la rivalutazione dell'importanza di Abramo gli permise di approfondire tale c...